نژاد مردم گناباد :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

نژاد مردم گناباد

مردم منطقه گناباد از نژاد آریایی هستند و چون گناباد مدت زیادی در تصرف بیگانگان نبوده ساختار قومی و نژادی آن بکر و دست نخورده باقی مانده است. در دوره نادرشاه به علت نامعلومی چندین خانوار از اعراب خوزستان به این مناطق کوچانیده شدند و در قسمتهایی از توابع گناباد برخی از طوایق عرب چون خزیمه، شیبانی و خفاجه سکونت داشته اند. هجرت انسان بیشتر مربوط به صدر اسلام بوده است. ولی بهر حال در اکثریت قریب به اتفاق مردم از نظر قومی و نژادی هیچگونه اختلافی حاصل نشده است.


مطالب مرتبط:

  

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


آریایی ۴ بهمن ۰۱، ۲۰:۲۹

درود بیکران بر شما.

شوربختانه عرب های تازی بسیاری،در این شهر کهن آریایی با فرهنگ و بیشینه بیش از 2500  ساکن هستند،اما خوشبختانه این تازی ها، دارای فامیلی هستند که میتوان عرب بودن آنها را تشخیص داد،و از آن فاکتور گرفت و مانع وصلت با آن شد

پاسخ :
تاریخ تجربه است.
در عصر جدید فرهنگ و اخلاق و رفتار است که مهم است.

در کیهان تنوع و تفاوت انکار ناپذیر است.
میلیاردها کهکشان وجود دارد  که میلیارد ها سیاره را در خود جای داده اند و ما روی یکی از از این سیارات زندگی می کنیم. هیچ کدام از این کهکشان ها و سیارات شبیه هم نیستند، چنان که یک افریقایی با اروپایی متفاوت است.
کشوری را تصور کنید که همه از یک رنگ و نژاد هستند و یا همه جا آب و هوایی بیابانی دارد و تنوع زیستی در محدودترین حالت ممکن است. تحمل چینین شرایطی غیر ممکن است.

جغرافیای زمین است که تفاوت های نژادی و فرهنگی بشر و هر چه در زمین وجود دارد را شکل می دهد.
یکسان دانستن یک عرب نژاد که سالهاست به ایران مهاجرت کرده با یک عرب شبه جزیره ای اشتباه است. چون او در جغرافیای و فرهنگی منفاوت بزرگ شده و هرچه بگزرد از شباهت های فرهنگی و نژادی او با پیشینیانش کاسته خواهد شد.

فرهنگ جامعه عرب نمی تواند به طور کامل بر ایران فرهنگی غالب شود چون در جغرافیای دیگری و متناسب با همانجا پدیدآمده است. چنان که میبینید پس از گذشت هزاران سال اسلام با این حجم از هزینه و تبلیغات و کتب و روایات و تهدید و کشتار و تحقیر نتواسته بر فرهنگ ایرانی و ایرانشهری غالب شود.


فرهنگ اسلامی از دهه پنچاه قرن گذشته در ایران به سرعت در حال کمرنگ شدن است، بخصوص در دهه اخیر که سرعت آن  دو چندان شده است.
نیازی نیست اینقدر به خودتان زحمت بدهید زیرا مبلغان فرهنگ اسلامی یا همان آخوند ها بهتر و بیشتر از من و شما در افول این فرهنگ نقش داشته و دارند.
چنان که می بینیم آن را ابزار راحت طلبی و تمامین خواهی خود کرده اند و هر جا که لازم بدانند میزان نفرت جامعه را نسبت به آن افزایش می دهند.


نژاد ۷ ارديبهشت ۹۷، ۱۳:۰۸
عالی
۲
۲۱ بهمن ۱۳۹۵
۲
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما