حاج مدرس شهری :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

حاج مدرس شهری

حاج سید ابوطالب فرزند آقا میرزا محمد علی و معروف به مدرس از مشاهیر، روحانیون و عالمان دینی در گناباد بود که در سال 1245 شمسی در شهر گناباد متولد شد.

حاجی مدرس ابتدا در محل خود به تحصیل مشغول شده و سپس به مشهد رفته و مدتی در آنجا به تحصیل مقدمات و  بعداً  فقه و اصول پرداخته  و پیشرفت سریعی نمود که مورد توجه اساتید و طلاب قرار گرفت و پس از تکمیل سطح به درس خارج پرداخت،  و سپس به نجف اشرف برای تکمیل تحصیلات خود مشرف گردید و با اخذ اجازه اجتهاد به تهران آمد و چندین سال در آنجا به تکمیل معلومات و تدریس مشغول گردید و شهرتی پیدا کرد به طوری که بسیاری از محصلین برای استفاده به محضر او می رفتند و پس از آنجا به مازندران و مشهد و  حاج محمدحسین  معین الاشرف  گنابادی با  مظفر سلطان به خواهش و اصرار او را برای تدریس در مدرسه علوم دینی روستا دلوئی به گناباد آوردند و از سال 1291 شمسی به گناباد آمد و چهار سال در مدرسه علوم دینی دلوئی  تدریس نموده  و در قصبه شهر ساکن گردید و امام جماعت و تدریس مشغول شد. حاج مدرس شهری در نهم خرداد ماه 1332 در حدود نود سالگی بدرود زندگانی نمود.


منبع: تابنده گنابادی، سلطانحسین، تاریخ و جغرافیای گناباد، چاپ دوم ۱۳۷۹ شمسی،تهران: انتشارات حقیقت.


مطالب مرتبط:


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۷ آذر ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما