آیت الله حاج شیخ مرتضی خراسانی گنابادی :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

آیت الله حاج شیخ مرتضی خراسانی گنابادی

آیت الله حاج  شیخ مرتضی خراسانی فرزند عالم بزرگ ملا زین العابدین روشناوندی  می باشند که همانند برادر بزرگوارشان آیت الله حاج شیخ علی مقدمات علوم دینی را در روستای روشناوند  نزد پدر بزرگوار خود فرا گرفتند. سپس برای ادامه تحصیل به مشهد مقدس عزیمت نمودند و از محضر علمای دینی همچون مرحوم آیت الله آقا سید محمد رضوی معروف به قیصر خراسانی و مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد رحیمی بروجردی و حاج شیخ حسن برنسی بهره مند شدند تا به درجه اجتهاد رسیدند. ایشان از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد مقدس بوده. بیان شیوا و تسلط بر مسائل علمی موجب شد تا شاگردان زیادی در کلاس درس ایشان حضور یابد که هر کدام عالمی وارسته و از مدرسین به نام حوزه بودنده اند. زهد و تقوا و تواضع ایشان همچنین هوش و ذکاوتشان زبانزد خاص و عام بوده است. از مرحوم حاج شیخ محمد باقر عبادی نقل شده است که در ایام نوجوانی که به همراه برادرم ( مرحوم حاج شیخ مهدی امامی)  در حوزه علمیه مشهد ( مدرسه فاضلیه) مشغول به تحصیل بودیم استادمان که ما را نمی شناخت و متوجه هوش و ذکاوت و علاقه ما به تحصیل شده بود به شوخی گفت نکند شما فرزندان حاج شیخ مرتضی هستید که ما گفتیم نه ما فرزندان برادر ایشان ( آخوند ملا حسن) هستیم که باعث تعجب ایشان شد.

این عالم وارسته سرانجام پس از عمری تلاش در راه احیاء مکتب اسلام در جوار ثامن الائمه دار فانی را وداع نمود و از سوی مردم و علمای مشهد بطرز باشکوهی تشییع و در صحن عتیق دفن گردید.


منبع: امامی، محمود، تاریخ و جغرافیای روشناوند گناباد، چاپ اول 1378، گناباد: انتشارات پشنگ.


مطالب مرتبط: 


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۱۳ دی ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما