حجت الاسلام محمد باقر فرزانه :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه

وی در سال 1323 در روستا بیمرغ گناباد متولد شد. دروس ابتدایی را در همان روستا  فرا گرفت. سپس برای مدتی محدود به حوزه علمیه گناباد رفت و در حدود سال 1348 وارد حوزه علمیه مشهد گردید. در حدود سال 1340 وارد مدرسه علمیه گناباد شد که زیر نظ مرحوم آیت الله نصیری اداره می شد.

در سال 1345 به مشهد رفت و در حوزه علمیه مشهد از محضر اساتیدی چون ادیب نیشابوری، آیت الله صالحی، آیت الله فلسفی، آیت الله مرتضوی بهره برد. درس آیت الله مرتضوی را به صورت خصوصی گذراند و مدت 10 سال به طول انجامید.

وی به ‌ویژه از دروس  آیت‌الله خامنه‌ای در دروس مکاسب شیخ انصاری، نهج‌البلاغه، تفسیر و... بهره برد و در کنار آیت الله خامنه ای مبارزات را پی گرفت.

حجت الاسلام فرزانه به دلیل فعالیت های سیاسی و سخنرانی و منبر هایش دستگیر شد و به تهران منتقل گردید. در ابتدا در زندان اوین بود و سپس به زندان مشهد منتقل گردید.در 15 خرداد 1357 آزاد شد و در جریان کار های انقلاب بود تا بعد از اینکه حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد.وی عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی استان بود. پس از شهادت آیت الله هاشمی نژادتا تعطیلی حزب ، دبیر حزب جمهوری اسلامی خراسان بود. بعد از شهادت هاشمی نژاد سفری با مقام معظم رهبری به آلمان داشت که پس از برگشت  از طرف مرحوم آیت الله طبسی به ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی منصوب شد و حدود 26 سال ریاست این دانشگاه را برعهده داشت. پس از فوت آیت الله طبسی، آیت الله خامنه ای برای حوزه خراسان یک شورای عالی نصب کرد و هم‌ اکنون طی حکم آیت الله خامنه ای به عنوان دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان منصوب گردیده‌ است.


منبع: تاریخ انقلاب اسلامی در گناباد، الهام ذوقی بیلندی، دانشگاه فردوسی، سید جلال رجایی


مطالب مرتبط:

  

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۲۲ بهمن ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما