دارالشفاء دلویی گناباد :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

دارالشفاء دلویی گناباد

دار الشفاء دلویی در روستایی دلویی در 4 کلیلومتری شمال شرق شهرستان قرار دارد.دار الشفاء دلویی یکی از زیارتگاه های مورد علاقه مردم شهرستان گناباد است. بر اساس گفته ها و اعتقادات مردم محلی و شهرستان گناباد فردی که به خاطر حادثه ای دچار صدمه شده بود با متوسل شدن به امامان معصوم درآنجا شفا یافته است.

شرح ماجرا بدین صورت بوده است: فردی که شفا یافته بود حاج محمد نام داشت که پس از شفا یافتن به کربلایی فاضل شهرت می یابد. در زمان حیاتش (اواخر قرن دوازدهم هجری) حاکمی به نام میر محی الدین در گناباد بوده که در زمان او حاج محمد در حادثه ای دچار شکستگی استخوان می شود. بطوریکه استخوان بازو، شانه و ساق او می شکند، پس از این حادثه در یکی از شبهای ماه محرم ( شب چهاردهم ) بعد از عزاداری برای حضرت سیدالشهدابه طرز معجزه اسایی شفا پیدا می کند و به صورت سالم و طبیعی خود برمی گردد. وی بعدها نقل می کند: مرا علی ابن ابیطالب ( ع ) شفا داده اند و بدین ترتیب این محل به صورت زیارتگاهی (مشهور به قدمگاه حضرت علی ( ع )) تبدیل می شود. این مکان در ایام سوگواری نیز جهت برگزاری مراسم عزاداری استفاده می شود.


منبع: مجتبوی، سید حسین، 1374 ( جغرافیای تاریخی گناباد )، مشهد : انتشارات مرندیز ، 1374.


مطالب مرتبط:

    

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


محمودیان ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۹:۳۳
داستان خیلی جالبی بود.
۱
۱ فروردين ۱۳۹۸
۱
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما