پروفسور پاکدامن :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

پروفسور پاکدامن

پروفسور ابوالقاسم پاکدامن در سال 1313 در گناباد متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در گناباد و دبستان ملا مظفر گذراند. وی یکی از مفاخر و چهره های ماندگار ایران است که متخصص قلب و عروق و قفسه سینه بوده است. وی در کشور آلمان تحصیل، تدریس و طبابت می کرد. وی عضو انجمن مکتشفان آلمان بود که بیش از 20 کشف علمی در رشته پزشکی داشته است. علاوه بر این مبتکر روش اکثیژن درمانی خوراکی در زمینه سرطان در جهان بود که این روش را در آلمان و آمریکا و سپس در شهر ارومیه اجرا کرد تا ایران سومین کشوری باشد که دارای این فناوری در زمینه درمان بیماران سرطانی است. پروفسور پاکدامن سرانجام در روز بیست و یکم اسفند ماه 1389 در شهر دوسلدورف آلمان در سن 76 سالگی درگذشت و پیکرش به گناباد بازگردانده و در گناباد دفن شد.

البته علما و دانشوران زیادی در این دیار زیسته و یا در حال حاضر در شهر ها و کشور های دیگر در حال خدمت هستند که از آوردن نام این نام آورین در می گذریم؛ و اگر مجالی باشد، پر داختن به شرح حال آنان را در کتابی به طور مفصل پی خواهیم گرفت.


منابع: صغیر، علیرضا ، ١٣۶۵ ( گناباد مهد اسطوره و هنر) مشهد : انتشارات مرندیز ، ١٣٩۴.


مطالب مرتبط:

   

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی


    چمنی ۱۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۰:۲۹
    تشکر از شما بخاطر معرفی برگان گنابادی
    ۱
    ۲ فروردين ۱۳۹۸
    ۱
    مسلم ذوقی بیلندی

    محل تبلیغات شما