محمد طلوعی :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

محمد طلوعی

محمد طلوعی از شاعران مشهور گناباد است که در سال 1323 در روستا خیبری شهرستان گناباد متولد گردید.والدین وی در همان دوران (دوران شیرخوارگی) از یکدیگر جدا شدند. طلوعی دوران ابتدایی و راهنمایی را در گناباد و دوران دبیرستان را در مشهد گذراند. با وجود استعداد فوق العاده وی در فراگیری دروس بهاجبار پدر به ازدواج زود هنگام تن داد. مبتلا شدن وی به بیماری صعب العلاج و شرایط ناگوار زندگی باعث شد که سریعتر از آنچه پیش بینی می شد دنیا را ترک کند.

محمد طلوعی در خود نوشتی می نویسد:

تحصیلات ابتدایی را در روستا و سال اول دبیرستان را در گناباد تحصیل کردم و سپس برای ادامه تحصیل به مشهد آمدم و به اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان ابن یمین مشهد نائل شدم و پس گذراندن دوران سربازی به استخدام اموزش پرورش در امدم و تحصیلاتم را در رشته تاسیسات حرارتی ادامه دادم دانشی که هیچ گاه به کار گرفته نشد.

در تمام این سالها از ده سالگی به بعد به مطالعه علاقه داشتم و نمی توان گفت تنها شعر موضوع مورد علاقه من بوده است بلکه هر کتابی به دستم می رسید می خواندم.

متاسفانه تا سال ها طبع حساس من در موقعیتی قرارنگرفت که بتواند عرضه اندامی کند تا اینکه با تشویق دوستان با شرکت در شب های شعر و انجمن های ادبی این فرصت فراهم شد تا تفکر و احساسم را به صورت شعر بیان کنم.

به تدریس ریاضی نیز بسیار علاقمند بودم و ضمن تدریس در مدارس راهنمایی مشهد چند سال مدیریت چند مدرسه را هم بر عهده داشتم و ضمن انجام وظیفه شعر نیز می سرودم، مثل رباعی زیر که در پایان تدریس یک زنگ ریاضی سرودم:

چون مسئله هندسه در کار امد    در دایره ها صحبت اقطار امد
وقتی سخن از قوس و کمان مطرح شد یادم زکمان ایروی یار امد

                 

محمد طلوعی در سرودن چهار پاره مهارت داشت و در حقیقت شعرش انعکاس زندگی تلخ و سراسر رنج اوست. از وی چهار کتاب شعر به نام های سروده های بی مخاطب، کلام آخر و برهنه تر از باد  منتشر گردیده است و کتاب پشت دیوار تردید نیز آماده انتشار می باشد.


منبع: گرامیداشت یاد محمد طلوعی شاعر گنابادی مقیم مشهد در گناباد، (09، اردیبهشت،1395)، برگرفته از وبسایت راه دانا


مطالب مرتبط:

    

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


مرادی ۱۲ فروردين ۰۰، ۱۰:۵۸

بسیار مفید

پاسخ : متشکرم
مهدوی ۱۶ ارديبهشت ۹۸، ۰۱:۳۳
آفرین بر شما.
پاسخ : خواهش می کنم.
۱
۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
۲
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما